Barcelona padá k nule. Hráči váhajú s obmedzením platov, klub stráca miliardy

2 min read
Barcelona padá k nule. Hráči váhajú s obmedzením platov, klub stráca miliardy

Barcelona kvôli opatreniam v boji so šíriacou sa nákazou zavrela tréningové centrum, hráči sa pripravujú individuálne doma. Nehrajú sa zápasy, nefungujú FANSHOPY, stopnuté sú aj ďalšie príjmy. Je logické, že vedenie klubu musí nejako reagovať.

Výplaty prvého tímu robia podľa informácií zo Španielska 70 percent celého rozpočtu. Klub hospodári s obrie sumou 642 miliónov eur ročne (približne 16,7 miliardy korún), futbalový oddiel má k dispozícii 507 miliónov eur (13,2 miliardy korún).

Klub vo chvíli, keď nemá možnosť zarábať, musia svoje ohromné ​​výdavky krátiť. Predstavitelia španielskeho lídra chcú na piatkovom rokovaní navrhnúť škrty na mzdách svojich hráčov.

Kabína je v otázke šetrenia údajne rozdelená do troch skupín. Prvý akékoľvek obmedzenia odmieta. Hráči argumentujú tým, že nevidí dôvod, prečo sa uskromňovať, keď klub naďalej plánuje masívne nákupy a miliardové investície do posíl. V tejto skupine sú niektorí z najlepšie platených členov kádra, ktorí by škrtaním prišli o najviac peňazí.

Druhá skupina, zahŕňajúce kľúčové osobnosti tímu, plán vedenie podporuje. Mal by v nej figurovať aj Lionel Messi, ktorý sám v predchádzajúcich dňoch venoval milión eur na podporu nemocníc v Barcelone a v rodnom Rosariu. Zostávajúce hráči, teda tretia skupina, zatiaľ vyčkáva, s čím konkrétne nadriadení prídu.

Pokladňa v období, keď sú prerušené takmer všetky športové súťaže na svete, krváca. Klub spolieha na predaj vstupeniek, príjmy z predaja dresov, upomienkových predmetov, populárne sú aj návštevy múzea na Camp Nou.

Nič z toho v súčasnej dobe plnej reštrikcií a obmedzení nefunguje. Navyše nikto nedokáže povedať, ako sa zachovajú zazmluvnené partneri. Tí budú mať veľké starosti s udržaním vlastného biznisu, než aby venovali sponzorské dary športovým klubom.

Klub oznámil, že len kvôli odloženie domáce odvety osemfinále Ligy majstrov s Neapolom prišiel o 6 milióna eur (156 miliónov korún). Múzeum zarobilo za uplynulú sezónu okolo 60 miliónov eur (1,56 miliardy korún), fanshop 86 miliónov eur (2,24 miliardy korún).